
aparts".

situatie in de wijk.

De bestuurder van de vrachtwagen, een 39-jarige man uit Purmerend, lette volgens de politie niet op omdat hij al rijdend in zijn agenda zat te bladeren.






De vermenging van wonen, winkelen en werken in de gemeente Landsmeer levert in toenemende mate spanningen op. Aan de ene kant geven bedrijven meer overlast voor de omwonenden, aan de andere kant hebben bedrijven nauwelijks meer mogelijkheden om uit te breiden omdat ze al midden tussen de bebouwing zitten.


De vermenging van wonen, winkelen en werken in de gemeente Landsmeer levert in toenemende mate spanningen op. Aan de ene kant geven bedrijven meer overlast voor de omwonenden, aan de andere kant hebben bedrijven nauwelijks meer mogelijkheden om uit te breiden omdat ze al midden tussen de bebouwing zitten.

Links: Kanaaldijk.

Links: het Noordhollandskanaal.
Midden: Kanaaldijk.


Waarschijnlijk bestemd voor Eierverwerkend bedrijf Adriaan Goede B.V. aan de Dorpsstraat.

Waarschijnlijk bestemd voor Eierverwerkend bedrijf Adriaan Goede B.V. aan de Dorpsstraat.

de woning van de familie Hirasingh aan de Paltrokmolen.
,, We reden met z'n vijven naar de kermis in Hoorn. Toen ik aan het inhalen
was, hoorde ik een knal en iedereen begon even door, elkaar te roepen.
M'n stuur begon naar rechts te trekken.
Ik dacht direct aan één klapband en heb gelijk de handrem aangetrokken,
de koppeling ingetrapt en het gas losgelaten.
We begonnen te tollen. Ik zag de auto die ik nét had ingehaald ineens recht
voor me. Een tegenligger, dacht ik. Maar het was Die agent."
De Purmerender Sunil Hirasingh (23) praat vrij nuchter over het
spectaculaire ongeval dat hij deze week met zijn auto had op de A-7 ter
hoogte van Beemster.
Tijdens een inhaal manoeuvre brak het rechter achterwiel af.
Een slingerend slipspoor over een lengte van tweehonderd meter markeert
de plaats van het ongeluk.
Tegensturen, Hirasingh ,, ik haalde een auto in toen het gebeurde.
We reden 120 toen ik problemen kreeg. Ik ging eerst op de bomen aan de
ene kant van de weg af en toen naar de vangrail, aan de andere kant. Ik
moest steeds tegensturen. Iedereen bleef gelukkig-vrij relaxed. De jongen
die naast me zat, zette zelfs de radio harder toen we weer op de vangrail
afgingen." Het tollen leek geen einde te krijgen Ik denk dat we vijf keer om
onze as gedraaid zijn.
Ik heb. 'm God zij dank in bedwang kunnen houden doordat we met z'n
vijven zo stabiel op de weg lagen.
Als ik in m’n eentje in de auto had gezeten was ik waarschijnlijk over de
kop gevlogen.
Toen we uitstapten stonden we midden op de weg.
De auto die de jongens op dat moment inhaalden, bleek het eigendom van
een politieman.
Die zag het wiel voor zijn ogen losschieten en begon na het ongeval direct
het verkeer te regelen.

Landsmeer Neck, Beemster Hoorn, Het Twiske Zaanstad, Edam Volendam.

Dickie 1 en Dickie 2, twee oranje Citroëns.



Waarschijnlijk bestemd voor Eierverwerkend bedrijf Adriaan Goede B.V. aan de Dorpsstraat.

( informatie uit de NNC van vrijdag 18 september 1992)

