
aparts".

situatie in de wijk.

De bestuurder van de vrachtwagen, een 39-jarige man uit Purmerend, lette volgens de politie niet op omdat hij al rijdend in zijn agenda zat te bladeren.




1988 in de vaart.
Het casco en een gedeelte van de motor stammen nog uit 1882. Voor de
rest heeft "de 106 jaar oude stevenaak 'Egberdina' een metamorfose
ondergaan.
De Friese vrachtboot is in Edam en Monnickendam omgedoopt tot een van
de meest luxueuze charterschepen van de traditionele zeilvloot.
Voor schipper/bouwer Joop Baayens gaat daarmee een oude wens in
vervulling.
„Dit schip moet een nieuwe markt in de chartervaart veroveren."
Baayens is al vele jaren actief in de charter-zeilerij. Zijn botter ruilde hij
november vorig jaar in voor de 27 meter lange stevenaak. „Het schip komt
uit Delfzijl en heeft tot ik 'm kocht "als vrachtboot dienst gedaan. De vorige
eigenaar heeft er 43 jaar op gevaren", aldus Baayens. De 'Egberdina' ging
meteen naar Edam, waar scheepswerf Groot
het ijzerwerk
opknapte en aanpaste aan de wensen van Baayens. De inrichting van het
vrachtruim
deed Baayens zelf, geholpen door Jan van Wengerden.
In de chartervaart zijn twee ontwikkelingen gaande. Er is steeds meer
behoefte aan zo primitief mogelijk zeilen en er is een hang naar luxe. Die
laatste stroming willen wij bedienen", aldus Baayens, die gaat varen voor
het Monnickendamse charterbureau 'De Zeilerij '. In het schip zijn bewust
geen slaapplaatsen gemaakt.
Die ruimte is benut voor een bar en, naar scheepsbegrip, een forse
keuken, alsmede vier toiletten. De salon van 60 m2 is ingericht in
Victoriaanse stijl en voorzien van videoapparatuur, dia- en
overheadprojector.


Foto: Boeren, burgers en buitenlui , al dan niet uit Ilpendam moeten allemaal voor de pont gaan betalen. Recht op tractor, veehouder J.Roeleveld uit Ilpendam.
Links voor: Ruud Westerhof.
(achtergrondinformatie uit de NNC van vrijdag 5 oktober 1990, rubriek Regio)



De vermenging van wonen, winkelen en werken in de gemeente Landsmeer levert in toenemende mate spanningen op. Aan de ene kant geven bedrijven meer overlast voor de omwonenden, aan de andere kant hebben bedrijven nauwelijks meer mogelijkheden om uit te breiden omdat ze al midden tussen de bebouwing zitten.


De vermenging van wonen, winkelen en werken in de gemeente Landsmeer levert in toenemende mate spanningen op. Aan de ene kant geven bedrijven meer overlast voor de omwonenden, aan de andere kant hebben bedrijven nauwelijks meer mogelijkheden om uit te breiden omdat ze al midden tussen de bebouwing zitten.


Links: Kanaaldijk.

Links: het Noordhollandskanaal.
Midden: Kanaaldijk.



Waarschijnlijk bestemd voor Eierverwerkend bedrijf Adriaan Goede B.V. aan de Dorpsstraat.

Waarschijnlijk bestemd voor Eierverwerkend bedrijf Adriaan Goede B.V. aan de Dorpsstraat.

de woning van de familie Hirasingh aan de Paltrokmolen.
,, We reden met z'n vijven naar de kermis in Hoorn. Toen ik aan het inhalen
was, hoorde ik een knal en iedereen begon even door, elkaar te roepen.
M'n stuur begon naar rechts te trekken.
Ik dacht direct aan één klapband en heb gelijk de handrem aangetrokken,
de koppeling ingetrapt en het gas losgelaten.
We begonnen te tollen. Ik zag de auto die ik nét had ingehaald ineens recht
voor me. Een tegenligger, dacht ik. Maar het was Die agent."
De Purmerender Sunil Hirasingh (23) praat vrij nuchter over het
spectaculaire ongeval dat hij deze week met zijn auto had op de A-7 ter
hoogte van Beemster.
Tijdens een inhaal manoeuvre brak het rechter achterwiel af.
Een slingerend slipspoor over een lengte van tweehonderd meter markeert
de plaats van het ongeluk.
Tegensturen, Hirasingh ,, ik haalde een auto in toen het gebeurde.
We reden 120 toen ik problemen kreeg. Ik ging eerst op de bomen aan de
ene kant van de weg af en toen naar de vangrail, aan de andere kant. Ik
moest steeds tegensturen. Iedereen bleef gelukkig-vrij relaxed. De jongen
die naast me zat, zette zelfs de radio harder toen we weer op de vangrail
afgingen." Het tollen leek geen einde te krijgen Ik denk dat we vijf keer om
onze as gedraaid zijn.
Ik heb. 'm God zij dank in bedwang kunnen houden doordat we met z'n
vijven zo stabiel op de weg lagen.
Als ik in m’n eentje in de auto had gezeten was ik waarschijnlijk over de
kop gevlogen.
Toen we uitstapten stonden we midden op de weg.
De auto die de jongens op dat moment inhaalden, bleek het eigendom van
een politieman.
Die zag het wiel voor zijn ogen losschieten en begon na het ongeval direct
het verkeer te regelen.

Landsmeer Neck, Beemster Hoorn, Het Twiske Zaanstad, Edam Volendam.

door Jelma Bosker gemaakt roerkop.
Dat beeld zal worden geplaatst op het roer van het schip.
Het casco en een gedeelte van de motor stammen nog uit 1882. Voor de
rest heeft "de 106 jaar oude stevenaak 'Egberdina' een metamorfose
ondergaan.
De Friese vrachtboot is in Edam en Monnickendam omgedoopt tot een van
de meest luxueuze charterschepen van de traditionele zeilvloot.
Voor schipper/bouwer Joop Baayens gaat daarmee een oude wens in
vervulling.
„Dit schip moet een nieuwe markt in de chartervaart veroveren."
Baayens is al vele jaren actief in de charter-zeilerij. Zijn botter ruilde hij
november vorig jaar in voor de 27 meter lange stevenaak. „Het schip komt
uit Delfzijl en heeft tot ik 'm kocht "als vrachtboot dienst gedaan. De vorige
eigenaar heeft er 43 jaar op gevaren", aldus Baayens. De 'Egberdina' ging
meteen naar Edam, waar scheepswerf Groot
het ijzerwerk
opknapte en aanpaste aan de wensen van Baayens. De inrichting van het
vrachtruim
deed Baayens zelf, geholpen door Jan van Wengerden.
In de chartervaart zijn twee ontwikkelingen gaande. Er is steeds meer
behoefte aan zo primitief mogelijk zeilen en er is een hang naar luxe. Die
laatste stroming willen wij bedienen", aldus Baayens, die gaat varen voor
het Monnickendamse charterbureau 'De Zeilerij '. In het schip zijn bewust
geen slaapplaatsen gemaakt.
Die ruimte is benut voor een bar en, naar scheepsbegrip, een forse
keuken, alsmede vier toiletten. De salon van 60 m2 is ingericht in
Victoriaanse stijl en voorzien van videoapparatuur, dia- en
overheadprojector.

Dickie 1 en Dickie 2, twee oranje Citroëns.