xxx
Uw zoekacties: Beeldbank (2)

Beeldbank (2)

Filter: Trampleinx
beacon
322 afbeeldingen
sorteren op:
 
 
weergave:
Pagina: 1
  • vorige | 
  • 1 | 
  • 2 | 
  • 3 | 
  • 4 | 
  • 5 | 
  • 6 | 
  • 7 | 
  • 8 | 
  • ... | 
  • volgende
 
 
Erfgoedstuk
Foto
VHP003000087_0027 Bouw van de Melkwegbrug
Datering:
Vóór 2012
Datum vervaardiging:
Vóór 2012
Uiterlijke vorm:
Dia's
Deelcollectie:
Vereniging Historisch Purmerend
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
VHP003000087_0011 Bouw van de Melkwegbrug
Datering:
Vóór 2012
Datum vervaardiging:
Vóór 2012
Uiterlijke vorm:
Dia's
Deelcollectie:
Vereniging Historisch Purmerend
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
VHP003000087_0010 Bouw van de Melkwegbrug
Datering:
Vóór 2012
Datum vervaardiging:
Vóór 2012
Uiterlijke vorm:
Dia's
Deelcollectie:
Vereniging Historisch Purmerend
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001004138 Busstation NZH.
Datering:
1998
Datum vervaardiging:
december 1998
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001004072 Van Overbeek Makelaars, Tramplein 8.
Datering:
1998
Datum vervaardiging:
ca. 1998
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Purmerend - Tramplein 8
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017132 Foto: De drukte rond de bushalte Van de NZH-Winkelexpres aan het
Tramplein tijdens de koopzondag.

Voor 3 piek heen en terug in een gezellig klein busje. Te gek toch!
Hoewel het idee nauwelijks heeft kunnen rijpen, werd in de loop van
gistermiddag duidelijk
dat het experiment met de NZH-Winkelexpress de vuurproef met verve
doorstaan heeft.
Vele honderden meestal wat oudere inwoners van de Purmer-Noord en de
Purmer-Zuid hebben gisteren van de gelegenheid gebruik gemaakt om met
kleine NZH-busjes van Jonk Car naar het centrum van Purgerend vervoerd
te worden.
Op de terugreis kon men de sinterklaas inkopen met het busje voor huis
worden afgezet.
Mits dat huisadres een beetje op de route lag.
Datering:
1994
Datum vervaardiging:
28 november 1994
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Marco Bakker
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001016110 Edward Wong (rechts) en zijn assistent in het restaurant aan het Tramplein.

Edward Wong, de eigenaar van het Chinese restaurant Sichuan Food aan het Tramplein heeft na een Michelin-ster weer een prijs bij: The 1994 International Award for Tourist, Hotel and Catering Industry', die wordt uitgereikt aan mensen of bedrijven die zich verdienstelijk
hebben gemaakt in de horeca. Van dergelijke awards had Wong in zijn dertigjarige loopbaan als hotelmanager en restaurateur al heel wat verzameld.
Best leuk en aardig, hoor, zegt hij. Maar zelden was hij zo trots als nu.

Datering:
1994
Datum vervaardiging:
2 februari 1994
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Bruijn, Rob
Persoon op afbeelding:
Edward Wong
Adres:
Purmerend - Tramplein 9
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001016400 Foto: In Purmerend wordt dit weekend kinderkapsalon 't Kruintje geopend. In de kappersstoel Cliff Schotanus met kapsters Barbara, Elly en Antoinette (v.l.n.r.).

In Purmerend wordt dit weekend de allereerste kinderkapsalon geopend . Kinderkapsalon 't Kruintje houdt vrijdag een opening voor genodigden, maar ook belangstellenden zijn daarbij 'van harte welkom.
Zaterdag kunnen de eerste kinderen geknipt worden door de drie kapsters, Elly Schotanus, Antoinette Charlie en Barbara Smit. En hoewel niet alle kinderen gediend zijn van een kappersbehandeling, is de entourage van 't Kruintje zo aantrekkelijk dat het wellicht nog een
probleem wordt ze weer mee naar huis te krijgen.
Datering:
1993
Datum vervaardiging:
30 september 1993
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Bruijn, Rob
Persoon op afbeelding:
Cliff Schotanus
Smit, Barbara
Antoinette Charlie
Adres:
Purmerend - Tramplein 4
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001014468 Kunst met een glimlach: de kofferobjecten van Annelies Pont in Galerie Casus.


Annelies Pont maakte haar eerste kofferobjecten zo'n elf jaar geleden.
De meeste objecten bestaan uit een buitenkant van glas en hout.
Een transparant 'technisch' omhulsel van een lyrische, ironische of grappige gedachte die letterlijk kan worden
overgedragen aan de ander.
Natuur en techniek gaan in haar werk relaties aan.
Het met mos begroeide tot koffer gezaagde berkenstammetje is voorzien van hengsel en sluiting.


Datering:
1991
Datum vervaardiging:
8 mei 1991
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Marco Bakker
Adres:
Purmerend - Tramplein 4
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017169 Wegwerkzaamheden NZH-station.
Datering:
1989
Datum vervaardiging:
05-1989
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Adres:
Purmerend - Tramplein
Purmerend - Gouw
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001016869 Bom gevonden bij tankstation Joh. de Vries. Bij werkzaamheden door het bedrijf Mourik werd de bom gevonden.
Datering:
1989
Datum vervaardiging:
1 september 1989
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Persoon op afbeelding:
Joh de Vries
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009960 Bouw pompstation de Vries.
Datering:
1989
Datum vervaardiging:
oktober 1989
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Nieuwe Noordhollandse Courant
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009958 Nieuwbouwwerkzaamheden benzinestation de Vries.
Datering:
1989
Datum vervaardiging:
september 1989
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Nieuwe Noordhollandse Courant
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009957 Nieuwbouw Tramplein.
Datering:
1989
Datum vervaardiging:
17 juli 1989
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009959 Nieuwbouw Tramplein.
Datering:
1988
Datum vervaardiging:
25 oktober 1988
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Nieuwe Noordhollandse Courant
Adres:
Purmerend - Tramplein
Trefwoorden:
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001014016 Buschaffeur aan het werk.
Datering:
1987
Datum vervaardiging:
24 maart 1987
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001014015 Buschauffeur van de NZH gaat in de vut.
Datering:
1987
Datum vervaardiging:
25 juni 1987
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Weel, Hans van
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
RJ000001066 Purmerend in de 80'er jaren. NZH busstation aan het Tramplein
Datering:
1985
Datum vervaardiging:
1985
Uiterlijke vorm:
Foto's
Fotograaf:
Josselet, Rob
Deelcollectie:
Rob Josselet
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
RJ000001065 Busstation op het Tramplein met NZH bussen
Datering:
1985
Uiterlijke vorm:
Foto's
Fotograaf:
Josselet, Rob
Titel:
Purmerend in de 80'er jaren.
Deelcollectie:
Rob Josselet
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009962 Tramplein met rechts café-restaurant Amsterdamsepoort.
Datering:
1978
Datum vervaardiging:
april 1978
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Oortwijn, Maarten
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009961 Verbreding Naco busstation.

NACO busstation. De NACO (Nederlandsche Auto Car Onderneming) breide erg uit tussen 1924 en 1946. Ze namen verschillende kleine busbedrijven over. En de halteplaatsen van de NACO-bussen kwam op de hoek van de Gouw en het Tramplein rond de Amsterdamse Poort. In 1950 is het oude busstation gesloopt en op 28 november 1950 werd het nieuwe station opgeleverd. En op 8 januari 1951 geopend.
Datering:
1974
Datum vervaardiging:
september 1974
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Oortwijn, Maarten
Adres:
Purmerend - Tramplein
Notabene:
Aanvankelijk was de doelstelling van de NACO om deelnemers aan de in 1924 in Amsterdam te houden Olympische Spelen van en naar de verschillende locaties te vervoeren. Ook wilde Post uitstapjes door Nederland gaan verzorgen. Amsterdam kreeg de Spelen echter pas in 1928, en ondertussen werden de amibities van de NACO gericht op het streekvervoer in Noord-Holland. In de periode 1924 – 1946 kende de NACO een grote expansie. Een groot gedeelte van de autobuslijnen in Noord-Holland ten noorden van het Noordzeekanaal kwam in handen van het bedrijf, door overname van o.a. Geelen, Hoff, Kuip, Zeemeeuw, Stormvogels en WACO. In dit gebied heeft alleen de Zaanstreek, waar de ENHABO actief was, nooit tot het vervoergebied van de NACO behoord. In 1940 werd de NACO overgenomen door de ATO - een dochteronderneming van de NS - en werd daardoor een "tweedekringsbedrijf" binnen het NS-concern. Dit hield in dat de NACO een eigen bestuur had dat verantwoording aflegde aan het bestuur van ATO. In 1942 werd de NACO een "eerstekringsbedrijf", een rechtstreekse dochter van de NS.[1] In 1946 hervatte het bedrijf de lijn Alkmaar – Leeuwarden via de Afsluitdijk, die in het begin van de oorlog was gestaakt. Dit gebeurde in samenwerking met de in Friesland opererende NTM, in opdracht van de ATO, die de lijn tot 1940 zelf geëxploiteerd had. In 1948 gingen de rechten over naar NACO en NTM. Door lijnenruil met de NZHVM te Haarlem kwam de NACO in 1949 resp. 1956 in het bezit van de buslijnen van Amsterdam naar Purmerend en Volendam, opvolgers van de Waterlandse tram. Zij raakte hierbij de lijnen Haarlem – IJmuiden, respectievelijk Velsen – Beverwijk kwijt. In 1959 werd het eiland Marken in het lijnennet opgenomen door een verbinding over de in 1957 aangelegde dam naar het vasteland. In 1970 nam het bedrijf de stadsdienst Beverwijk over van de firma Gebr. Oosterom. Een jaar later volgde de allerlaatste overname door de NACO, van de NHADO te Bergen (NH). In 1972 fuseerde het bedrijf met de NZHVM,
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009963 Tramplein met links café-restaurant Amsterdamsepoort en rechts op de hoek hotel Bellevue, gezien vanaf de Herengracht.
Datering:
1972
Datum vervaardiging:
voor 1972
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Foto-Archief van de Provinciale Planologische dienst van Noord-Holland
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001013048 Het Tramplein met links hotel-restaurant De Amsterdamsche Poort van Piet Arzbach en rechts hotel -restaurant Belle-vue van Maarten van der Woude.
Datering:
ca. 1970
Uiterlijke vorm:
Ansichten
Drukker:
JosPé
Adres:
Purmerend - Tramplein
Formaat binnen:
9,5 x 14 cm
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001013042 NACO busstation. De NACO (Nederlandsche Auto Car Onderneming) breide erg uit tussen 1924 en 1946.
Ze namen verschillende kleine busbedrijven over. En de halteplaatsen van de NACO-bussen kwam op de hoek van de Gouw en het Tramplein rond de Amsterdamse Poort.
In 1950 is het oude busstation gesloopt en op 28 november 1950 werd het nieuwe station opgeleverd. En op 8 januari 1951 geopend.
Datering:
1969
Datum vervaardiging:
ca.
Uiterlijke vorm:
Ansichten
Drukker:
JosPé
Uitgever:
Boekhandel van den Hoorn
Titel:
Purmerend N.A.C.O.station
Notabene:
Aanvankelijk was de doelstelling van de NACO om deelnemers aan de in 1924 in Amsterdam te houden Olympische Spelen van en naar de verschillende locaties te vervoeren. Ook wilde Post uitstapjes door Nederland gaan verzorgen. Amsterdam kreeg de Spelen echter pas in 1928, en ondertussen werden de amibities van de NACO gericht op het streekvervoer in Noord-Holland.
In de periode 1924 – 1946 kende de NACO een grote expansie. Een groot gedeelte van de autobuslijnen in Noord-Holland ten noorden van het Noordzeekanaal kwam in handen van het bedrijf, door overname van o.a. Geelen, Hoff, Kuip, Zeemeeuw, Stormvogels en WACO. In dit gebied heeft alleen de Zaanstreek, waar de ENHABO actief was, nooit tot het vervoergebied van de NACO behoord.
In 1940 werd de NACO overgenomen door de ATO - een dochteronderneming van de NS - en werd daardoor een "tweedekringsbedrijf" binnen het NS-concern. Dit hield in dat de NACO een eigen bestuur had dat verantwoording aflegde aan het bestuur van ATO. In 1942 werd de NACO een "eerstekringsbedrijf", een rechtstreekse dochter van de NS.[1]
In 1946 hervatte het bedrijf de lijn Alkmaar – Leeuwarden via de Afsluitdijk, die in het begin van de oorlog was gestaakt. Dit gebeurde in samenwerking met de in Friesland opererende NTM, in opdracht van de ATO, die de lijn tot 1940 zelf geëxploiteerd had. In 1948 gingen de rechten over naar NACO en NTM.
Door lijnenruil met de NZHVM te Haarlem kwam de NACO in 1949 resp. 1956 in het bezit van de buslijnen van Amsterdam naar Purmerend en Volendam, opvolgers van de Waterlandse tram. Zij raakte hierbij de lijnen Haarlem – IJmuiden, respectievelijk Velsen – Beverwijk kwijt. In 1959 werd het eiland Marken in het lijnennet opgenomen door een verbinding over de in 1957 aangelegde dam naar het vasteland.
In 1970 nam het bedrijf de stadsdienst Beverwijk over van de firma Gebr. Oosterom. Een jaar later volgde de allerlaatste overname door de NACO, van de NHADO te Bergen (NH).
In 1972 fuseerde het bedrijf
Adres:
Purmerend - Tramplein
Formaat binnen:
9,5 x 14 cm
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009964 Tramplein met links café-restaurant Amsterdamsepoort en rechts hotel Bellevue.
Datering:
1969
Datum vervaardiging:
december 1969
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Oortwijn, Maarten
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
Pagina: 1
  • vorige | 
  • 1 | 
  • 2 | 
  • 3 | 
  • 4 | 
  • 5 | 
  • 6 | 
  • 7 | 
  • 8 | 
  • ... | 
  • volgende
Chat
Chat
Chat

Onze chat is offline

U kunt met ons chatten iedere werkdag van 09:00 tot 12:30 uur; dinsdag en donderdag tot 16:00 uur. Zie ook onze  Veel gestelde vragen, of stuur een e-mail: info@waterlandsarchief.nl

Sluiten

In gesprek

Onze medewerkers zijn op dit moment in gesprek. Een ogenblik geduld alstublieft.
Zie ook onze Veel gestelde vragen, of stuur een e-mail: info@waterlandsarchief.nl

Sluiten

Wij zijn online!

Heeft u een vraag? Wij helpen u via de chat graag op weg!
Voor de veelgestelde vragen klikt u hier.
Heeft u een verdiepende vraag? Die kunt u stellen via : info@waterlandsarchief.nl

Chat openen Sluiten