Zoeken door alles

U kunt met ons chatten op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:30 uur.

Misschien wordt uw vraag ook beantwoord in onze Veel gestelde vragen

Zoeken door alles
Uw zoekacties: Beeldbank
xBeeldbank
Zoeken in Beeldbank
Beeldbank
>
Zoektermen
Zoektips!

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

beacon
966 zoekresultaten
sorteren op:
 
 
weergave:
Pagina: 1
  • vorige | 
  • 1 | 
  • 2 | 
  • 3 | 
  • 4 | 
  • 5 | 
  • 6 | 
  • 7 | 
  • 8 | 
  • ... | 
  • volgende
OVI-00000345 1994
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000345 1994
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000344 -
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000344 -
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000343 1934
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000343 1934
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000342 -
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000342 -
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000341 1920
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000341 1920
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000340 De pont op het Noordhollandsch Kanaal met passerende stoomboot
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000340 De pont op het Noordhollandsch Kanaal met passerende stoomboot
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000338 Stoomboot Eensgezindheid meert af aan de steiger, omstreeks 1905
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000338 Stoomboot Eensgezindheid meert af aan de steiger, omstreeks 1905
Datering:
ca 1905
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
OVI-00000339 -
 
 
Erfgoedstuk
Foto
OVI-00000339 -
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Oudheidkundige Vereniging Ilpendam
Adres:
Ilpendam - Noordhollandsch Kanaal
 
 
 
WAT001017720 Treinstation - Tramplein. Tijdens verbouwing tot Naco-busstation. Het nieuwe station werd op 8 januari ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017720 Treinstation - Tramplein. Tijdens verbouwing tot Naco-busstation. Het nieuwe station werd op 8 januari 1951 geopend.
Datering:
ca. 1950
Datum vervaardiging:
ca. 1950
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
WAT001009969 Aankomst laatste elektrische tramstel van de tramverbinding Amsterdam-Purmerend.
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001009969 Aankomst laatste elektrische tramstel van de tramverbinding Amsterdam-Purmerend.
Datering:
14-05-1949
Datum vervaardiging:
14 mei 1949
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Purmerend - Tramplein
 
 
 
WAT001013047 NACO busstation. De NACO (Nederlandsche Auto Car Onderneming) breidde erg uit tussen 1924 en 1946.Ze namen ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001013047 NACO busstation. De NACO (Nederlandsche Auto Car Onderneming) breidde erg uit tussen 1924 en 1946.
Ze namen verschillende kleine busbedrijven over. En de halteplaatsen van de NACO-bussen kwam op de hoek van de Gouw en het Tramplein rond de Amsterdamse Poort.
In 1950 is het oude busstation gesloopt en op 28 november 1950 werd het nieuwe station opgeleverd. En op 8 januari 1951 geopend.
Datering:
ca. 1955
Datum vervaardiging:
ca.
Uiterlijke vorm:
Ansichten
Uitgever:
Rembrandt
Adres:
Purmerend - Tramplein
Notabene:
Aanvankelijk was de doelstelling van de NACO om deelnemers aan de in 1924 in Amsterdam te houden Olympische Spelen van en naar de verschillende locaties te vervoeren. Ook wilde Post uitstapjes door Nederland gaan verzorgen. Amsterdam kreeg de Spelen echter pas in 1928, en ondertussen werden de amibities van de NACO gericht op het streekvervoer in Noord-Holland.
In de periode 1924 – 1946 kende de NACO een grote expansie. Een groot gedeelte van de autobuslijnen in Noord-Holland ten noorden van het Noordzeekanaal kwam in handen van het bedrijf, door overname van o.a. Geelen, Hoff, Kuip, Zeemeeuw, Stormvogels en WACO. In dit gebied heeft alleen de Zaanstreek, waar de ENHABO actief was, nooit tot het vervoergebied van de NACO behoord.
In 1940 werd de NACO overgenomen door de ATO - een dochteronderneming van de NS - en werd daardoor een "tweedekringsbedrijf" binnen het NS-concern. Dit hield in dat de NACO een eigen bestuur had dat verantwoording aflegde aan het bestuur van ATO. In 1942 werd de NACO een "eerstekringsbedrijf", een rechtstreekse dochter van de NS.[1]
In 1946 hervatte het bedrijf de lijn Alkmaar – Leeuwarden via de Afsluitdijk, die in het begin van de oorlog was gestaakt. Dit gebeurde in samenwerking met de in Friesland opererende NTM, in opdracht van de ATO, die de lijn tot 1940 zelf geëxploiteerd had. In 1948 gingen de rechten over naar NACO en NTM.
Door lijnenruil met de NZHVM te Haarlem kwam de NACO in 1949 resp. 1956 in het bezit van de buslijnen van Amsterdam naar Purmerend en Volendam, opvolgers van de Waterlandse tram. Zij raakte hierbij de lijnen Haarlem – IJmuiden, respectievelijk Velsen – Beverwijk kwijt. In 1959 werd het eiland Marken in het lijnennet opgenomen door een verbinding over de in 1957 aangelegde dam naar het vasteland.
In 1970 nam het bedrijf de stadsdienst Beverwijk over van de firma Gebr. Oosterom. Een jaar later volgde de allerlaatste overname door de NACO, van de NHADO te Bergen (NH).
In 1972 fuseerde het bedrijf
 
 
 
WAT001013189 Eerste Purmerender Luxe Autobus-verhuurinrichting.Aanbevolen door gebroeders Rossenaar-garage Koestraat 6 ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001013189 Eerste Purmerender Luxe Autobus-verhuurinrichting.
Aanbevolen door gebroeders Rossenaar-garage Koestraat 6 Purmerend.
Datering:
1915
Datum vervaardiging:
ca.
Uiterlijke vorm:
Ansichten
Fotograaf:
Coppens, J.H.P.
Titel:
Eerste Purmerender Luxe Autobus-verhuurinrichting.
Adres:
Purmerend
 
 
 
WAT001008573 Vanaf 1902 vond de eerste uitbreiding plaats buiten de 17e eeuwse omwalling. In 1904 werden de eerste ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001008573 Vanaf 1902 vond de eerste uitbreiding plaats buiten de 17e eeuwse omwalling.
In 1904 werden de eerste huizen aan de Herengracht gebouwd. De bebouwing
tussen Tramplein en Julianaplein werd voltooid in 1908. De tussen het Tramplein
en Julianaplein gelegen panden nrs 1 tot en met 18 zijn vrijwel alle gemeentemonument. In de verte het N.S. station van Purmerend.
Datering:
ca. 1915
Datum vervaardiging:
ca. 1915
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Roosekrans, R.
Adres:
Purmerend - Herengracht
 
 
 
WAT002001867 Autobussen van garage Fontijn N.V. De Zeemeeuw, busnummer 5 met kinderen van Jaap Fontijn( geboren in ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002001867 Autobussen van garage Fontijn N.V. De Zeemeeuw, busnummer 5 met kinderen van Jaap Fontijn( geboren in 1910), Bart Fontijn en in het midden Annie Fontijn ( geboren in 1933) en ?
Eigenaar: Jacobus ( Cobus) Fontijn, geboren in 1883.
In november 1924 werd de Maatschappij tot het Exploiteren van Autobusdiensten (MEA) opgericht. Hierbij sloten zich aan: Cobus Fontijn, Gesink, Kaat, Terwey, Wezel en Zwart. De Zaanland en de MEA werden nu grote concurrenten. De Mea bussen waren rood en de bussen van de concurrent "Zaanland" waren blauw. Gebruikers van de diensten profiteerden van de concurrentie doordat de prijzen laag werden gehouden, anderzijds was een busrit niet altijd zonder risico, meermalen werden de bussen door de concurrent van de weg gereden.
Datering:
circa 1940
Datum vervaardiging:
circa 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Persoon op afbeelding:
Annie Fontijn
Bart Fontijn
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Oosteinde 17
 
 
 
WAT002001866 Autobussen van garage Fonteijn N.V. De Zeemeeuw , nummer 5Eigenaar: Jacobus ( Cobus) Fontijn, geboren in ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002001866 Autobussen van garage Fonteijn N.V. De Zeemeeuw , nummer 5
Eigenaar: Jacobus ( Cobus) Fontijn, geboren in 1883.
In november 1924 werd de Maatschappij tot het Exploiteren van Autobusdiensten (MEA) opgericht. Hierbij sloten zich aan: Cobus Fontijn, Gesink, Kaat, Terwey, Wezel en Zwart. De Zaanland en de MEA werden nu grote concurrenten. De Mea bussen waren rood en de bussen van de concurrent "Zaanland" waren blauw. Gebruikers van de diensten profiteerden van de concurrentie doordat de prijzen laag werden gehouden, anderzijds was een busrit niet altijd zonder risico, meermalen werden de bussen door de concurrent van de weg gereden.
Datering:
circa 1940
Datum vervaardiging:
circa 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Oosteinde 17
 
 
 
WAT002001865 Bussen van de autogarage- busmaatschappij firma Fontijn 'de zeemeeuw' busnummer 18 en 19.Eigenaar: Jacobus ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002001865 Bussen van de autogarage- busmaatschappij firma Fontijn 'de zeemeeuw' busnummer 18 en 19.
Eigenaar: Jacobus ( Cobus) Fontijn, geboren in 1883.

In november 1924 werd de Maatschappij tot het Exploiteren van Autobusdiensten (MEA) opgericht. Hierbij sloten zich aan: Cobus Fontijn, Gesink, Kaat, Terwey, Wezel en Zwart. De Zaanland en de MEA werden nu grote concurrenten. De Mea bussen waren rood en de bussen van de concurrent "Zaanland" waren blauw. Gebruikers van de diensten profiteerden van de concurrentie doordat de prijzen laag werden gehouden, anderzijds was een busrit niet altijd zonder risico, meermalen werden de bussen door de concurrent van de weg gereden.
Datering:
circa 1940
Datum vervaardiging:
circa 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Oosteinde 17
 
 
 
WAT002001864 Bussen van de autogarage- busmaatschappij firma Fontijn 'de Zeemeeuw'In het midden zien wij de eigenaar: ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002001864 Bussen van de autogarage- busmaatschappij firma Fontijn 'de Zeemeeuw'
In het midden zien wij de eigenaar: Jacobus ( Cobus) Fontijn, geboren in 1883.

In november 1924 werd de Maatschappij tot het Exploiteren van Autobusdiensten (MEA) opgericht. Hierbij sloten zich aan: Cobus Fontijn, Gesink, Kaat, Terwey, Wezel en Zwart. De Zaanland en de MEA werden nu grote concurrenten. De Mea bussen waren rood en de bussen van de concurrent "Zaanland" waren blauw. Gebruikers van de diensten profiteerden van de concurrentie doordat de prijzen laag werden gehouden, anderzijds was een busrit niet altijd zonder risico, meermalen werden de bussen door de concurrent van de weg gereden.
Datering:
circa 1940
Datum vervaardiging:
circa 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Persoon op afbeelding:
Cobus Fontijn
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Oosteinde 17
 
 
 
WAT002000056 De Nieuweweg.
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002000056 De Nieuweweg.
Datering:
1939
Datum vervaardiging:
ca. 1939
Uiterlijke vorm:
Foto's
Uitgever:
Kuijpers
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Nieuweweg
 
 
 
WAT002000028 Abonnement voor 1942 voor voetganger of wielrijder met rijwiel voor de tolheffing van de brug over de Zaan
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002000028 Abonnement voor 1942 voor voetganger of wielrijder met rijwiel voor de tolheffing van de brug over de Zaan
Datering:
1942
Datum vervaardiging:
6 januari 1942
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Zaanbrug
 
 
 
WAT002000027 Weekabonnement voor voetganger of wielrijder met rijwiel voor de tolheffing op de Zaanbrug
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002000027 Weekabonnement voor voetganger of wielrijder met rijwiel voor de tolheffing op de Zaanbrug
Datering:
1940
Datum vervaardiging:
circa 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Jan Vink
Adres:
Wormer - Zaanbrug
 
 
 
WAT053000046 Proclamatie, door de burgemeester van Wormer Slager, dat de Zaanbrug vanaf 1 januari 1943 tolvrij zal zijn
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT053000046 Proclamatie, door de burgemeester van Wormer Slager, dat de Zaanbrug vanaf 1 januari 1943 tolvrij zal zijn
Datum vervaardiging:
24-12-1942
Uiterlijke vorm:
Prenten, tekeningen
Techniek:
handschrift met getekende wapenschilden
Notabene:
Ondertekend door Burgemeester, wethouders en secretaris van Wormer en Wormerveer
Adres:
Wormer
Wormerveer
 
 
 
WAT050001598 De Waterlandse tram op het Noordeinde
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT050001598 De Waterlandse tram op het Noordeinde
Datering:
1940
Datum vervaardiging:
voor 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Monnickendam - Noordeinde
 
 
 
WAT050001597 De Waterlandse tram op het Noordeinde
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT050001597 De Waterlandse tram op het Noordeinde
Datering:
1940
Datum vervaardiging:
voor 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Adres:
Monnickendam - Noordeinde
 
 
 
WAT001017060 Sneeuwruimen voor de tram.Winter 1940, de elektrische tram had veel moeite om door de sneeuw te ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017060 Sneeuwruimen voor de tram.
Winter 1940, de elektrische tram had veel moeite om door de sneeuw te
komen.
Baanvak Purmerend-Amsterdam.
Datering:
1940
Datum vervaardiging:
winter 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Verenigde fotobureaus
Adres:
Purmerend
 
 
 
WAT001017059 Winter 1940, de elektrische tram had veel moeite om door de sneeuw te komen.Baanvak ...
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017059 Winter 1940, de elektrische tram had veel moeite om door de sneeuw te
komen.
Baanvak Purmerend-Amsterdam.
Midden: Noord-Hollands kanaal.
Datering:
1940
Datum vervaardiging:
winter 1940
Uiterlijke vorm:
Foto's
Vervaardiger:
Verenigde fotobureaus
Adres:
Purmerend - Jaagweg
 
 
 
Pagina: 1
  • vorige | 
  • 1 | 
  • 2 | 
  • 3 | 
  • 4 | 
  • 5 | 
  • 6 | 
  • 7 | 
  • 8 | 
  • ... | 
  • volgende
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS