Zoeken door alles

U kunt met ons chatten op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:30 uur.

Misschien wordt uw vraag ook beantwoord in onze Veel gestelde vragen

Zoeken door alles
Uw zoekacties: Beeldbank
xBeeldbank
Zoeken in Beeldbank
Beeldbank
>
Zoektermen

Wildcards kunnen het zoeken vergemakkelijken:

  • Een ? (vraagteken) vervangt een letter
  • Een * (sterretje) vervangt een aantal letters
  • Door een $ (dollarteken) voor een zoekterm te zetten, zoekt u naar woorden die op elkaar lijken.

Meer zoektips vindt u hier.

Zoektermen: trefwoord:verkeer
beacon
20 zoekresultaten
sorteren op:
 
 
weergave:
Pagina: 2
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017125 Foto: De Alfa 33 met daarnaast de gescheurde velg staat nog steeds achter
de woning van de familie Hirasingh aan de Paltrokmolen.

,, We reden met z'n vijven naar de kermis in Hoorn. Toen ik aan het inhalen
was, hoorde ik een knal en iedereen begon even door, elkaar te roepen.
M'n stuur begon naar rechts te trekken.
Ik dacht direct aan één klapband en heb gelijk de handrem aangetrokken,
de koppeling ingetrapt en het gas losgelaten.
We begonnen te tollen. Ik zag de auto die ik nét had ingehaald ineens recht
voor me. Een tegenligger, dacht ik. Maar het was Die agent."
De Purmerender Sunil Hirasingh (23) praat vrij nuchter over het
spectaculaire ongeval dat hij deze week met zijn auto had op de A-7 ter
hoogte van Beemster.
Tijdens een inhaal manoeuvre brak het rechter achterwiel af.
Een slingerend slipspoor over een lengte van tweehonderd meter markeert
de plaats van het ongeluk.
Tegensturen, Hirasingh ,, ik haalde een auto in toen het gebeurde.
We reden 120 toen ik problemen kreeg. Ik ging eerst op de bomen aan de
ene kant van de weg af en toen naar de vangrail, aan de andere kant. Ik
moest steeds tegensturen. Iedereen bleef gelukkig-vrij relaxed. De jongen
die naast me zat, zette zelfs de radio harder toen we weer op de vangrail
afgingen." Het tollen leek geen einde te krijgen Ik denk dat we vijf keer om
onze as gedraaid zijn.
Ik heb. 'm God zij dank in bedwang kunnen houden doordat we met z'n
vijven zo stabiel op de weg lagen.
Als ik in m’n eentje in de auto had gezeten was ik waarschijnlijk over de
kop gevlogen.
Toen we uitstapten stonden we midden op de weg.
De auto die de jongens op dat moment inhaalden, bleek het eigendom van
een politieman.
Die zag het wiel voor zijn ogen losschieten en begon na het ongeval direct
het verkeer te regelen.
Datering:
1992
Datum vervaardiging:
19 augustus 1992
Uiterlijke vorm:
Foto's
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002000740 Voor de winkel van Cor Nooij (koelip). Cees Koomen, grondlegger van het Transport bedrijf Gebr. Koomen. Hij was veehouder, had een veevoerhandel en was ook molenaar op de molen de Koker waar hij jaren eigenaar van was.
Datering:
1920
Datum vervaardiging:
circa 1920
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Jan Vink
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT002000748 Links huis van familie Hermsen, kapperszaak van R. Mol en groentewinkel van A. Rezee en huis van de familie Van Dam en kleermakerij van Smit, rechts Coöperatie op Dorpsstraat 48.
Datering:
ca. 1950
Datum vervaardiging:
ca. 1950
Uiterlijke vorm:
Foto's
Deelcollectie:
Jan Vink
Notabene:
De auto van dr. Van Willigen. Smit werd later snackbar Strabie
 
 
 
 
 
Erfgoedstuk
Foto
WAT001017085 Foto: De nieuwe van een kunststof gefabriceerde plateaudrempel in het
wegdek van de Standaardmolen, waarmee een proef word genomen van vier
weken.

In het wegdek van de Standaardmolen in de Molenkoog heeft de gemeente
op woensdag 1 juli 1987 bij wijze van proef een zogenaamde plateaudrempel
geplaatst.
Het is voor het eerst in Nederland, dat een dergelijke prefab drempel wordt
toegepast in een bestrating met betonklinkers.
Volgens de leverancier zijn eerdere proefnemingen in Duitse steden
succesvol geweest.
De drempel is geplaatst op 15 meter afstand van de kruising met de
Spinnekop.
De plateaudrempel meet 4 bij 2,88 meter.
Gedurende de proefperiode van ongeveer vier weken zal worden bekeken
of de prefab drempel aan de verwachtingen voldoet en of in
combinatie met de klinkerbestrating geen vervormingen optreden.
Afhankelijk van de proefneming kan worden beslist of deze drempel blijft
gehandhaafd.
Van gemeentezijde zijn de afdelingen Verkeer én Civiel Technische Werken
bij de proef betrokken.
Datering:
1987
Datum vervaardiging:
2 juli 1987
Uiterlijke vorm:
Foto's
 
 
 
Pagina: 2
MAIS-(M)DWS is een product van DE REE archiefsystemen BV
meer informatie over MAIS-(M)DWS