Het Waterlands Archief stelt iedereen in staat de daar aanwezige archieven en collecties kosteloos te raadplegen. Om U als bezoeker te laten weten, wat U daarbij van ons kan verwachten, hebben we de normen van onze dienstverlening vastgelegd in een aantal servicenormen:
Servicenormen Archieven
- Wij zijn er om u van dienst te zijn en wij zijn voor u herkenbaar. U kunt rekenen op onze hulpvaardigheid en vriendelijkheid.
- Wij stellen u betrouwbare en actuele informatie over onze bronnen en bestanden beschikbaar. Wij denken met u mee en zetten onze kennis en vaardigheden in, zodat u een antwoord kunt vinden.
- Wij zijn bereikbaar via brief, telefoon, e‐mail of internet: u krijgt binnen twee werkdagen een antwoord of bericht over de verdere gang van zaken (termijn beantwoording, eventuele kosten).
- Wij bieden een overzicht van onze beschikbare bronnen en bestanden. Wij geven duidelijk aan welke digitaal beschikbaar zijn, zodat u overal en altijd in deze digitale bronnen en bestanden onderzoek kunt doen.
- Als het antwoord op uw vraag niet in onze archieven te vinden is, dan helpen wij u de archiefinstelling te vinden waar uw vraag wel beantwoord kan worden.
- Inzage van originele stukken is mogelijk op onze studiezaal, waar een duidelijk leesbare aanvraagprocedure aanwezig is. Tenzij anders vermeld worden u onze bronnen en bestanden binnen maximaal een half uur na aanvraag ter beschikking gesteld.
- De tarieven van onze dienstverlening zijn duidelijk zichtbaar op de website en in de studiezaal.
- Wij staan open voor klachten, opmerkingen en wensen. Stuur daarvoor een
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of een brief. U helpt daarmee onze dienstverlening te verbeteren. Binnen twee werkdagen wordt met u contact opgenomen naar aanleiding van een opmerking of wens. Uw klacht wordt binnen zes weken behandeld.